شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای پلیس بحرین روز جمعه بار دیگر با حمله به معترضان بحرینی، تظاهرات شیعیان این کشور را سرکوب کردند این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل نسبت به طرح ممنوعیت برگزاری تظاهرات در بحرین ابراز نگرانی کرد.

حمله پلیس رژیم آل خلیفه به معترضان

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع،‌ نیروهای پلیس بحرین در حمله به جمعی از تظاهرکنندگان بحرینی در مناطق مختلف این کشور تظاهرات مردم این کشور را سرکوب کردند.

بنا به گفته جمعی از فعالان بحرینی، در درگیری‌های میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان معترض بحرینی در مسیر ورودی روستای "دوراز" واقع در شمال منامه پایتخت این کشور یک جوان 20 ساله از ناحیه سر به شدت زخمی شد.

بنا به گفته فعالان بحرینی، این جوان 20 ساله که در نزدیکی درب منزلش قرار داشت از سوی نیروهای پلیس بحرین هدف حمله قرار گرفت و از ناحیه سر زخمی شد.

نیروهای رژیم آل خلیفه همچنین "سید یوسف المحافضة"، یکی از فعالان حقوق بشر بحرین را نیز دستگیر کردند.

این تظاهرات به رغم اعلام ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات در بحرین برگزار شد.

از سوی دیگر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به ممنوعیت برگزاری تظاهرات در بحرین با صدور بیانیه‌ای از مقامات این کشور خواست تا طرح ممنوعیت برگزاری تظاهرات را بدون هیچ گونه تاخیری لغو کنند.

وی در بیانیه خود اعلام کرد که معتقد است وجود چنین قید و بندهایی وضعیت بحرین را بیش از پیش پیچیده میکند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد که بحرین در حال حاضر بیش از هر چیز نیاز به گفت‌وگوی ملی هدفمند و فراگیر دارد.

بان کی مون همچنین در بیانیه خود از مقامات رژیم آل خلیفه خواست تا به قوانین بین المللی حقوق بشر از جمله احترام به آزادی بیان و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز احترام بگذارند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از تظاهرکنندگان بحرینی نیز خواست تا تجمعات و اعتراضات خود را به صورت مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

کد خبر 189967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز